Hakukoneoptimointi eli SEO (Search Engine Optimization) on otsikoissa ehkä vähemmän kuin aikaisempina vuosina, mutta se on silti verkkokaupan kannattavuuden kannalta tärkeimpiä asioita.
Hakukoneoptimointi eli SEO (Search Engine Optimization) on yhä yksi tämän hetken internetmarkkinoinnin tärkeimmistä käsitteistä. Mitä paremmin sivusto on optimoitu hakusanojen suhteen, sitä enemmän Google ja muut hakukoneet ohjaavat niille juuri sellaisia käyttäjiä, jotka etsivät kyseisiä hakusanoja.
Miten saan yritykseni näkymään Googlen tuloksissa?
Mitä enemmän verkkokaupat yleistyvät, sitä enemmän vaaditaan myös tavaroiden kuljettajilta. Kuluttajat ovat kärsimättömiä ja hyvään palveluun tottuneita, ja he usein huomaavat pienetkin ongelmat.
Internet on tulvillaan vinkkejä siihen, miten verkkokauppaa voi kasvattaa ja myyntiä lisätä. Usein niissä käytetään paljon markkinoinnin jargonia, ja niitä on nykyään enemmän kuin kukaan ehtii lukea.
Asia, joka harvoin nousee esiin brändistä ja sen rakentamisesta puhuttaessa, on se, ettei kukaan pysty täysin hallitsemaan omaa brändiään. Brändi elää omaa elämäänsä ihmisten mielissä, ja esimerkiksi nuorekkaaksi ja raikkaaksi tarkoitettu brändi saattaa joidenkin mielestä olla lapsellinen.