Marknadin lokalisointi- ja strategiapalvelut

Aiotko suunnata uusille markkinoille? Haluaisitko? Me voimme auttaa.

Osa kansainvälistä tai jopa globaalia liiketoimintaa on lokalisointi eli se, että sivu näkyy ja toimii hieman eri tavalla riippuen siitä, missä maassa käyttäjä on. Marknadilla on paljon lokalisointiin liittyviä toimintoja valmiiksi sisäänrakennettuna, ja tarjoamme myös useita lisäpalveluita, jotta voit paremmin kasvattaa liiketoimintaasi.

Lokalisointi

Yllättävää kyllä, globaaleilla markkinoillakin sijainnilla on väliä. Yksinkertaisesti sanottuna samaa sivua ei kannata näyttää suomalaiselle ja taiwanilaiselle käyttäjälle. Rahayksikkö, kieli ja kulttuuri ovat niin erilaisia, että lokalisointi on lähes pakollista, jos mielii todella saavuttaa kohdeyleisönsä. Jopa Suomen sisällä tietyt asiat kannattaa ottaa huomioon, kun palvelee asiakkaitaan suomeksi tai ruotsiksi.

Marknadin järjestelmä tunnistaa automaattisesti, missä käyttäjä maantieteelisesti sijaitsee, ja näyttää sivuston paikallisten asetusten perusteella. Esimerkiksi käyttäjät, jotka ovat Ruotissa, näkevät sivustosta lokalisoidun version, jossa on käytössä Ruotsin verot, rahayksikkönä kruunut ja ruotsinkielinen sisältö. Voit ottaa lokalisoidut ominaisuudet käyttöön hallintapaneelista, ja jos tahdot lisätä sivustolle esimerkiksi korkeatasoisia käännöksiä, ota yhteyttä Marknadiin.

Sopimukset

Erilaisen lainsäädännön takia sopimusten laatiminen vaihtelee eri maiden välillä. Maissa kuten US lainsäädännössä voi olla eroja jopa osavaltioiden välillä.

Marknad auttaa sinua laatimaan sopimustekstejä, jotka ovat sitovia asiakkaidesi ja kumppaniesi kanssa. Sisäänrakennettuna saat käyttöehdot– ja yksityisyydensuoja-sivut valmiiksi kolmella kielellä: suomeksi, ruotsiki ja englanniksi. Ota yhteyttä saadaksesi lisätietoja!

Käännökset

Suomen- ja ruotsinkieliset verkkokaupat palvelevat lähinnä suomalaisia ja ruotsalaisia asiakkaita, mutta pelkkien englanninkielisten käännösten lisääminen mahdollistaa toiminnan globaaleilla markkinoilla. Englanninkielinen verkkokauppa pystyy helposti markkinoimaan ja myymään asiakkaille, jotka ovat esimerkiksi US:ssa, Kanadassa, Englannissa tai Australissa. Myös kaikki englantia vieraana kielenä puhuvat käyttäjät voivat ostaa tuotteita ja palveluita englanninkielisestä kaupasta.

Joissain maissa käyttäjät ovat kuitenkin tottuneet siihen, että heitä palvellaan heidän omalla kielellään. Näin tapahtuu esimerkiksi monissa eurooppalaisissa maissa kuten Ranskassa, Italiassa ja Saksassa. Tämän takia useiden vieraskielisten käännösten lisääminen saatta kannattaa. Jos verkkokauppaan lisää esimerkiksi saksankieliset käännökset, on paljon helmpompi myydä ja markkinoida verkkokauppaa saksankielisillä markkinoilla – ja asukkaita pelkästään Saksassa on yli 83 miljoonaa!

Marknadilla on käytössään monikielinen tiimi sekä kokeneita kääntäjiä, joiden avulla voit tavoittaa uusia asiakkaita heidän omalla kielellään.

Verot

Arvonlisäveroa käsitellään eri maissa eri tavoin, ja sen säännöt ja määrät vaihtelevat lainsäädännöstä riippuen. Veroista huolehtiminen on myyjän vastuulla silloinkin, kun ne ovat riippuvaisia ostajan sijaintimaasta.

Marknadin järjestelmä laskee verot hintoihin automaattisesti sen mukaan, missä maassa osto tehdään. Paikalliset arvonlisäveroprosentit otetaan aina huomioon. Myyjä voi valita, vaihtelevatko verkkokaupassa näkyvät hinnat ostajien välillä vai onko myyjän oma kate se, joka muuttuu.

Strategia

Jos mietit uusille markkinoille suuntaamista, mietit strategiaa.

Kaikilla yrityksillä tai verkkokaupoilla ei välttämättä ole sen kummempaa strategiaa kuin mahdollisimman hyvän verkkokaupan luominen ja mahdollisimman monen asiakkaan palveleminen. Mutta jos strategia on selkeä, on helpompi priorisoida omaa työtään, tehdä liiketoiminnasta entistä tehokkaampaa ja löytää matkan varrelta aivan uusia mahdollisuuksia. Osa strategiaa on esimerkiksi uusien tuotteiden ideoiminen tai uusien potentiaalisten markkinasegmenttien löytäminen.

Oli kyse paikallisesta tai globaalista liiketoiminnasta, Marknad voi auttaa sinua verkkokauppasi kanssa – ei pelkästään nyt, vaan myös tulevaisuutta ajatellen. Selkeä strategia antaa sinulle etulyöntiaseman verrattuna kilpailijoihin, jotka haluavat vain rakentaa yksinkertaisen verkkokaupan ja palvelle jo olemassa olevia asiakkaita.

Ota yhteyttä meihin, ja me autamme sinua tekemään verkkokaupastasi mahdollisimman menestyksekkään.

Pin It on Pinterest