Enbart en webbutik kanske inte är tillräckligt för ett företags behov idag. Marknad erbjuder sina kunder internetlösningar som omfattar förutom en e-handelswebbplats även en hemsida och blogg.

1. En egen webbplats är ett företagets virtuella visitkort

Existerar ens företaget, om det inte har en egen hemsida? Många kunder är skeptiska till ett företag som inte kan hittas på internet. Webbplatser har blivit virtuella visitkort för företag, och för många är en hemsida det bästa sättet att dela aktuell information.

En egen hemsida skapar trovärdighet för företaget i såväl kunder som samarbetspartners ögon. Om till exempel kunden saknar företagets kontaktuppgifter, börjar man oftast med att söka på företagets egna sidor eftersom de mest troligen finns uppdaterade där. Att skapa, utveckla och underhålla webbplatser tvingar också ett företag att blicka över sin egen verksamhet: vad kan vi erbjuda våra kunder och i vilken riktning ska vår verksamhet tas?

Utöver en e-handelsplattform får Marknads kunder önskat antal sidor för att kunna presentera sin företagsverksamhet samt enkelt kunna upprätthålla kontakten med sina kunder. Byggandet av hemsidan går snabbt och smidigt och publiceringen tar heller inte lång tid. När hemsidan är klar, har företaget en egen webbplats samt domännamn som till exempel kan sprida på sociala medier, eller skrivas ut på visitkort.

2. Webbutiken är öppen dygnet runt

Antalet online-inköp ökar fortfarande, och kunder önskar allt mer att kunna utföra sina inköp online från i princip alla butiker. Att upprätthålla en webbutik är i allmänhet betydligt förmånligare än upprätthållandet av en fysisk butik. Webbutiken är öppen 24 timmar i dygnet, det vill säga precis då när var och en kund vill utföra sina inköp.

Läs mer om fördelarna med e-handel här!

Marknad erbjuder sina kunder moderna och lättanvända e-handelslösningar som gör det snabbt och enkelt att skapa en webbutik. Marknad stöder sina kunder i varje steg av e-handel, från lansering till utveckling och underhåll. Som Marknads kund är du inte ensam med din onlinebutik!

3. En blogg stärker synligheten för både företaget och e-handeln

Bloggandet i dag är så populärt att många har det som ett yrke. I professionella kretsar går e-handel och blogg ofta hand i hand eftersom dessa gynnar varandra: en intressant blogg hämtar kunder till webbutiken, samtidigt som webbutiken kan förvandla bloggandet från hobby, till ett lönsamt yrke.

Företagsbloggar har också blivit mer populära under de senaste åren, och att driva en blogg stärker även synligheten för företag inom andra områden. Professionellt och noggrant utformat innehåll sprids lätt på exempelvis sociala medier och väcker intresse inte bara hos potentiella kunder utan också hos nya samarbetspartners. Med hjälp av en blogg kan företag presentera sina egna expertområden mer detaljerat.

Du kan enkelt lägga till bloggfunktionen i Marknads webbutik, därefter är det din fantasi som sätter gränser för vilka ämnen du vill skriva om. Blogginlägg som behandlar olika ämnen kan lätt riktas till olika grupper. Marknad kan även hjälpa till med innehållsproduktionen och skapandet av text.

Är det nu dags för dina blogginlägg att spridas på sociala medier runt om i världen?

Pin It on Pinterest

Share This